Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

PRÁVO NA SPRAVEDLIVÝ PROCES

čl. 6 Úmluvy o ochraně lidských práva a základních svobod

rozsudek Lauko v. Slovensko

nová úprava správního soudnictví – soudní řád správní a novela OSŘ reagovaly na požadavky čl. 6 EÚLP – (610)

ORGANIZACE VEŘEJNÉ SPRÁVY

XVI. Právní základy organizace

typy organizace: univerzální, insitucionální, strukturální, funkční

druhy organizace: formální a neformální

organizace veřejné správy je typově institucionální a druhově formální

významné jsou organizační principy – ve veřejné správě jsou to centralizace a decentrali-zace, koncentrace a dekoncentrace, nadřízenost a podřízenost

je upravna abstraktními i konkrétními akty – nejdůležitější jsou pravidla v ÚZ a zákonech

organizační moc primárně náleží zákonodárci – oprávnění vydávat jakékoli organiz. akty o veřej. správě; v olbasti veřej. správy je to pravomoc zřizovat, slučovat, rozlučovat, rušit spr. úřady; určovat jejich vnitřní uspořádání a procesní pravidla; vybavovat je personálně, apod

externí organiz. moc – oprávnění regulovat organizaci subjektů veřej. moci, stanovovat pů-sobnost a pravomoc X interní – opatření uvnitř úřadu

Žádné komentáře:

Okomentovat