Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Komunikační kanály:

- osobní návštěva banky
- platební karty, šeky
- telefonní pevná linka - telephonebanking = telefonní bankéř, bezpečnost je zajištěna pomocí PIN a hesla. K výstupním prvkům můžeme zařadit fax.
- Mobilní telefon WAP = info o kapitálovém a devizovém trhu
- PC – Homebanking (digitální podpis, šifrování)

BEZPEČNOST INTERNETOVÉHO BANKOVNICTVÍ

1) Průnik do banky = hardwarové a softwarové zdi (firewalls)

2) Zneužití systému uvnitř banky = Heslo: co není povoleno, je zakázáno. Významné bankovní operace = systém čtyř očí! (operace je zadávána dvěmi pracovníky). Nezávislé software vyhledávající určité anomálie (neoprávněné přístupy do bankovního systému).

Přes všechny komunikační kanály se dají provádět aktivní a pasivní bankovní operace

Pasivní operace = zjištění zůstatku na účtu, informace o úrokových sazbách
Aktivní operace = založení termínovaného vkladu, změna termínovaného vkladu, příkaz k úhradě, provedení ZPS

Žádné komentáře:

Okomentovat