jejich použití je efektivní jen tehdy, je-li tato kombinace plánovitá.
Produktem je služba.
K uspokojování potřeb dochází v průběhu období, ne výsledným produktem.
U služeb spojených s bankovním produktem existují základní produkty, které nelze příliš obměňovat, např.tričko – měníme barvu, střih, látku…, u termínovaného vkladu toho moc nezměníme.
Nabídka produktů v bance je omezená, banky si mohou konkurovat v dalších službách, jiných podmínkách za jaký produkt nabízejí, ceně, soutěži,…..
Banky nepodléhají módním vlivům, ale spíše dlouhodobým trendům.
Aby byl marketing kompletní, vyžaduje ve 4C ještě:
1) vnitřní interaktivní marketing, to jsou práce, které firma, banka vykonává v souvislosti se školením a motivováním svých vnitřních zákazníků, tj.zaměstnanců, kteří přicházejí do styku s klientem a pomocného obslužného personálu, tito lidé musejí být školeni, cvičeni v orientaci na klienta
2) vnější interaktivní marketing, ten se týká běžné práce, kterou firma, banka vykonává v souvislosti s přípravou, oceněním, distribucí a propagací služeb
3) interaktivní marketing, je věcí komunikace, závisí na zručnosti zaměstnanců při styku se zákazníky, zde je kvalita služeb spojena s tím, kdo ji poskytne, klient posuzuje, jak technickou kvalitu, tak i funkční kvalitu
Žádné komentáře:
Okomentovat