Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Metodologický aparát, který se dnes používá při mezipodnikové srovnávání představují dvě skupiny metod :

a) komparativně-analytické metody – typické jsou pro ně verbální ukazatele
b) matematicko-statistické metody – vyžadují numerické ukazatele

Pro hodnocení a srovnávání výkonnosti podniku mohou být používány další metody, např.:
- komparativně-analytické metody – srovnávají zdroje podniků v nejširším pojetí
- matematicko-statistické metody
- metody multikriterálního hodnocení – lze použít při srovnávání jakýchkoli objektů

Manažeři většiny firem vědí poměrně dobře, v kterých aspektech se firma musí zlepšit, aby dosáhla vyšší konkurenceschopnosti.

Podnikatelská etika a kultura

Z hlediska ekonomického obsahu cíle podniku členíme :
- výkonné (vyjadřují objem a měřitelné parametry činnosti podniku)
- finanční (vyjadřují finanční situaci v daném období)
- výsledné (vyjadřují výsledek podnikatelské činnosti v hodnotovém vyjádření)

Žádné komentáře:

Okomentovat