Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Tržní nabídka krátkého období

nabízet všichni výrobci tohoto zboží.
 Tržní nabídku krátkého období získáme jako součet krátkodobých nabídek firem, které jsou na trhu.
Tržní nabídka dlouhého období
 V dlouhém období vede růst ceny k příchodu nových firem na trh, to ovšem tlačí cenu zpět dolů…
 S příchodem nových producentů roste cena výrobních faktorů, tj. rostou náklady a mizí ekonomický zisk.
 Růst produkce statku zvyšuje poptávku po specifických výrobních faktorech nutných k jeho výrobě, a protože jejich množství je omezeno, rostou ceny těchto specifických výrobních faktorů. Růst produkce tak vyvolává rostoucí náklady, proto má dlouhodobá nabídka rostoucí průběh.



Tržní nabídka v dlouhém a krátkém období

Žádné komentáře:

Okomentovat