I v podniku služeb se sledují běžně užívané ukazatele pro hodnocení činnosti, jako jsou :
- ukazatele vztahující se na náklady, výnosy
ale důležité místo zde mají ukazatele kvality, dále spokojenost zákazníka....
Pro zabezpečení zisku v rámci bilance kvality se provádí hodnocení např.:
- počtu stížností, počtu zákazníků, náklady na prevenci chyb
- počet reklamací / počet zákazníků
Služby – cestovní ruch
Cestovní ruch představuje významné odvětví ekonomiky, zabezpečující zejména dopravu, ubytovací a stravovací služby, průvodcovské služby, informační služby.
Podstatným charakteristickým znakem služeb cestovního ruchu, stejně jako kterýchkoliv jiných služeb, je pomíjivost služeb – služby není možné produkovat na sklad.
Podle Payneho mají služby určité vlastnosti, které je odlišují od výrobních produktů. Službám přisuzuje tyto čtyři vlastnosti :
Žádné komentáře:
Okomentovat