Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Oceňování podniku

- účelem oceňování podniku je stanovit tržní hodnotu podniku k určitému okamžiku, ta je základem pro cenové jednání při koupi podniku
- neexistuje jediné "správné" ocenění  podmínky pro soulad dosažené ceny a skutečné tržní hodnoty:
• kupující i prodávající jednají zcela dobrovolně a legálně, bez vnějších tlaků, nebo nekalých úmyslů
• kupující i prodávající mají zájem na uskutečnění transakce
• kupující i prodávající mají k dispozici všechny důležité informace o předmětu prodeje
• na straně kupujícího i prodávajícího je přiměřená konkurence

- každé ocenění slouží pro konkrétní účel – cíl, a tomu musí být přizpůsoben i výběr metody ocenění.
- příklady podnětů k ocenění, vycházející převážně z vůle vlastníků:
• koupě a prodej podniku
• získání dalšího vlastního, nebo cizího kapitálu
• rozhodnutí o dalším vývoji podniku
• uvedení podniku na burzu
• ocenění majetkových účastí společníků (v případě sporů)
• ocenění pro účely zdanění

Žádné komentáře:

Okomentovat