2. Na obr.5.2 jsou zakresleny nákladové křivky krátkého období dokonale konkurenční firmy.
a) Která cena představuje hranici pro ukončení činnosti firmy?
b) Při které ceně firma dosáhne pouze normálního zisku?
c) Která plocha představuje fixní náklady při této ceně?
d) V jakém cenovém rozpětí je firma ochotna v krátkém období vyrábět i se ztrátou?
e) Která křivka představuje nabídkovou křivku firmy v krátkém období?
f) Ve kterém cenovém rozpětí je firma schopna dosahovat mimořádných zisků?
3. Funkce celkových nákladů dokonale konkurenční firmy v odvětví výroby nábytku může být popsána rovnicí: TC = 2 000 + 2 q + 0,1 q2 + 0,005 q3 (měsíční náklady). Každá firma v odvětví maximalizuje zisk a vyrábí 100 ks nábytku měsíčně. Jaká je tržní cena nábytku vyráběného firmami?
4. Náklady u firmy vyrábějící prací prášek jsou následující:
AC ve dlouhém období 12 Kč/ks
AFC v krátkém období 6 Kč/ks
AVC v krátkém období 11 Kč/ks
V tab. 5.1 zaškrtněte vhodné rozhodnutí firmy v krátkém a dlouhém období při jednotlivých cenách prášku.
Žádné komentáře:
Okomentovat