Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Rozhodování firmy na trhu výrobních faktorů ...

Rozhodování firmy na trhu výrobních faktorů je určováno cílem firmy maximalizovat zisk, co znamená vyrábět s co nejvyššími výnosy a s nejnižšími náklady. Firma maximalizující zisk bude najímat dodatečné množství vstupu, dokud ji bude přinášet vyšší dodatečné příjmy než náklady. Jinak řečeno dokud bude příjem z mezního produktu převyšovat náklady na faktor (MRP > MFC).

Příjem z mezního produktu je dodatečný příjem, který firma získává prodejem produktu, vytvořeného zapojením dodatečné jednotky vstupu do výroby, přičemž ostatní vstupy zůstávají konstantní.

Mezní náklady na výrobní faktor jsou dodatečné náklady, které vznikají při najmutí dodatečné jednotky výrobního faktoru.
Firma jako poptávající na trhu výrobních faktorů je v rovnováze, pokud se příjem z mezního produktu shoduje s mezními náklady na výrobní faktor (MRP = MFC).
V podmínkách dokonalé konkurence pro rovnovážný stav firmy platí, že:
MRP = MFC = PF
V nedokonalé konkurenci poptávku firmy po výrobním faktoru určuje také příjem z mezního produktu: MRP = MPP x p.

Žádné komentáře:

Okomentovat