Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

POJEM A VÝVOJ MARKETINGU

Definice marketingu:

Marketing je proces řízení, jehož výsledkem je poznání, předvídání, ovlivňování a v konečné fázi uspokojování potřeb a přání zákazníka efektivním a vhodným způsobem zajišťujícím splnění cílů organizace.


Pojetí marketingu jako podnikatelské filozofie

- souhrn názorů a představ, metod a technik jak uspět v konkrétních podmínkách trhu


TRH:
etapa přežití etapa produktivní etapa spotřebitelská

1750 1950
N

P

Výrobní podnikatelská filozofie – koncepce (1900 – 1920)
Za „duchovního otce“ této koncepce je považován Henry Ford. . Výrobní koncepce se koncentruje na výrobu. Marketingovým heslem této koncepce se tedy stalo snižování ceny výrobků, respektive zdokonalování technologie.
Výrobková podnikatelská filozofie – koncepce ( 1920- 1940)
Řízení se tedy zaměřuje pouze na výrobu vysoce kvalitních výrobků, velká pozornost je však také věnována technickému rozvoji. Nevýhodou této koncepce bývá to, že podnikatelé jsou mnohdy natolik zahleděni do kvality a vývoje stále lepších výrobků a služeb, že zapomínají na to nejdůležitější, že také musí svůj výrobek na trhu prodat. Podnikatelé tedy přestávají vnímat reálné potřeby trhu.
tato přílišná orientace na výrobek, někdy označována jako tzv. marketingová krátkozrakost, může mít pro výrobce v budoucnu značně negativní dopady
Prodejní podnikatelská filozofie – koncepce (1940 -1950)
Prodejní koncepce bývá často charakterizována jako koncepce agresivní právě proto, že jejím hlavním cílem je co nejintenzivněji působit na spotřebitele.

Žádné komentáře:

Okomentovat