Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Zákaz zneužívání dominantního postavení

podmínkou je vliv na obchod mezi MS – stačí i potenciálně, ECJ interpretuje široce

Dominantní postavení – United Brands – pozice hosp. síly, které požívá podnik a která mu umožňuje, aby na rozhodném trhu zabránil účinné konkurenci tím, že bude s to se chovat v nezanedbatelném rozsahu nezávisle na jiných soutěžitelích, zákaznících a spotřebitelích

Rozhodný trh – komoditní (daný výrobek + ty, které jej mohou v podstatě nahradit) a geografické hledisko (celé území ES nebo část, záleží na dostupnosti – trh, na němž jsou objektivní podmínky soutěže stejné pro všechny zúčastněné subjekty

Zneužití – demonstrativně:

  • stanovení nepřiměřených cen nebo jiných obchodních podmínek,

  • omezování výroby, odbytu nebo technického rozvoje ke škodě spotřebitelů,

  • znevýhodňování obch. partnerů uplatňováním nerovných podmínek při rovnocenných dodávkách,

  • vnucování vázaných obchodů

Hoffman – La Roche – tying-in

AKZO – predatory pricing

Odmítnutí dodávek pro jiného soutěžitele

British Telecommunication - vyhrazování si určitých činností

Europemballage – slučování podniků za účelem ovládnutí trhu


Žádné komentáře:

Okomentovat