1. Počátek
- stav existence výpočetní techniky v podniku je zcela živelný
- existují „sem a tam“ fungující aplikace, nebo vlastním vývojem zhotovené programy, většinou na úrovni uživatele koníčkáře typu „Maker“
- nikdo nic neřídí a nikdo se společně o stav IT nestará
2. Rozšiřování
- většinou si toho někdo všimne na bázi tiskové sestavy – tento pak začne podporovat nákup IT
- efektivita „ostrůvků“ IT není příliš výrazná a očekávání nejsou většinou naplněna
3. Řízení
- nastává doba, kdy se začínají hledat příčiny nepříliš velkého přínosu investic
- jako jedna z příčin bývá uváděna neschopnost vzájemné komunikace „ostrůvků“ – a tak se začíná znovu investovat do síťového vybavení
- management podniku si začíná uvědomovat nutnost sledování toku dat v podniku a tvorby funkčního modelu existujících procesů
4. Integrace
- vedení podniku i vedení IS zahajuje fázi zavádění standardních informačních technologií
- začínají se zavádět standardní databázové systémy a nástroje
5. Správa dat
- veškeré datové zdroje jsou zmapované a jsou kontrolované
- dochází k vývoji nových systémů s přesně definovaným očekáváním jejich přínosu
Žádné komentáře:
Okomentovat