3. Zákon vývoje programu
- v krátkém časovém intervalu se jeví rychlost změn a atributů systému jako náhodná
- z dlouhodobého pohledu se však jedná o samo regulující se proces, jehož vývoj lze statisticky sledovat a předvídat
4. Zákon invariantní spotřeby práce
- rychlost vývoje systému je přibližně konstantní a nekoreluje s vynaloženými prostředky (zdroji)
5. Zákon omezené velikosti přírůstku
- každý systém má jakousi vlastní velikost přírůstku, jenž může být uplatněna v nových verzích, pokud je tato limita překročena, objeví se závažné problémy týkající se kvality a použitelnosti systému
Bohmovo „TOP 10“
- údaje uvedené v plánu lze stlačit maximálně o 25 % přidáním lidí či peněz
- údržba stojí 2 krát tolik co vývoj
- vývoj a údržba jsou funkcí především velikosti produktu
- variace lidských schopností je příčinou největších variací v produktivitě
- mnohé SE procesy splňují Paretovo rozložení:
- 20 % modelů přispívá 80 % ceny
Žádné komentáře:
Okomentovat