- zdroje:
· vlastní specifické podmínky podnikové činnosti dané oborem činností podniku
· postavení podniku v rámci daného oboru činnosti
· okolí podniku a jeho zákaznické trendy, ekonomika, politika, ap.
· okamžité organizační faktory
- typy:
· sledování – kopírují podnikové události
· výstavbové – způsobují změny v podniku a jsou vyvolávány řídícími pracovníky
- ze zkušeností je doporučováno:
· počet kritických faktorů musí být menší než 8
· každý faktor se musí týkat pouze jediného problému
· každý kritický faktor úspěchu by měl být nutnou podmínkou k úspěšnému naplnění poslání podniku; splnění všech faktorů je pak podmínkou postačující pro naplnění cílů podniku
· všechny faktory jsou si co do naléhavosti, či důležitosti naprosto rovny
· kritické faktory musí být definovány konkrétně a nekopírovat definice poslání podniku (např. znalost kritérií podle kterých nás hodností zákazník, dosažení stavu certifikace dle ISO 9000, zajištění efektivní spolupráce se všemi klíčovými dodavateli)
Žádné komentáře:
Okomentovat