Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Určení dominantních vlivů

- v druhém kroku je nutné definovat ty vlivy, které nejvíce mohou napomoci, nebo naopak zbrzdit až zastavit proces dosažení cíle

- technikou získání vlivů je např. Brainstroming

- příkladem dominantních vlivů – ziskovost zákazníka, legislativní podmínky, budoucí poptávka, ekologické souvislosti ap.

- lze v principu stanovit pomocí Paterova modelu, jenž definuje pět základních vlivů na podnik a se kterým je nutné se vyrovnat:

· nově vstupující konkurenti do daného odvětví

· závislost firmy na zákaznících a zákazníků na firmě

· jak je samotná firma závislá na vlastních dodavatelích

· hrozba náhradních řešení (nových výrobků, technologií ap.)

· intenzita stávajícího konkurenčního boje

- strategie řešení odpovídající výše postaveným vlivům může být:

· strategie odlišení (je nejoblíbenější)

· strategie nízkých nákladů

· strategie cíleného trhu (vyplnění tržních mezer)

Určení kritických faktorů úspěchu

- jedná se o určení takových skupin činností, s jejímž správným průběhem velice úzce závisí i průběh domlouvání strategických cílů podniku

- jsou definovány přibližně 4 zdroje a 2 typy kritických faktorů úspěchu

Žádné komentáře:

Okomentovat