- v druhém kroku je nutné definovat ty vlivy, které nejvíce mohou napomoci, nebo naopak zbrzdit až zastavit proces dosažení cíle
- technikou získání vlivů je např. Brainstroming
- příkladem dominantních vlivů – ziskovost zákazníka, legislativní podmínky, budoucí poptávka, ekologické souvislosti ap.
- lze v principu stanovit pomocí Paterova modelu, jenž definuje pět základních vlivů na podnik a se kterým je nutné se vyrovnat:
· nově vstupující konkurenti do daného odvětví
· závislost firmy na zákaznících a zákazníků na firmě
· jak je samotná firma závislá na vlastních dodavatelích
· hrozba náhradních řešení (nových výrobků, technologií ap.)
· intenzita stávajícího konkurenčního boje
- strategie řešení odpovídající výše postaveným vlivům může být:
· strategie odlišení (je nejoblíbenější)
· strategie nízkých nákladů
· strategie cíleného trhu (vyplnění tržních mezer)
Určení kritických faktorů úspěchu
- jedná se o určení takových skupin činností, s jejímž správným průběhem velice úzce závisí i průběh domlouvání strategických cílů podniku
- jsou definovány přibližně 4 zdroje a 2 typy kritických faktorů úspěchu
Žádné komentáře:
Okomentovat