Vyhledávání informací na Internetu je nejvíce frekventovanou aktivitou, kterou uživatelé Internetu využívají. K vyhledávání informací na Internetu preferují služby WWW serveru a elektronickou poštu.
Manažeři vyhledávají informace související převážně s jejich prací, jsou to informace na stránkách jiných společností, na stránkách vlastní společnosti a na stránkách nezávislých institucí. Zajímají je rovněž obecné informace – aktuální zprávy, ceny akcií, atd.
Z tohoto pohledu se nabízí členění informací získávaných prostřednictvím Internetu na informace odborné (informace o oborech podnikání, o konkurenci, dodavatelích, zákaznících, stavu ekonomiky, vzdělávání atd.) a obecné (aktuální zpravodajství, spotřebitelské testy, cestování, vzdělávání, humor atd.).
Druhy informací
Informace můžeme dělit dle mnoha kritérií, jmenujme si pouze ta základní:
- informace podle zdroje:
- interní - jsou to informace, které jsou k dispozici uvnitř podniku - účetní závěrka, výroční zpráva, záznamy výroby a prodeje,
- externí - jedná se o informace, které získáváme z vnějšího prostředí - katalogy z výstav, statistické ročenky, noviny, Internet, ...,
Žádné komentáře:
Okomentovat