Informace na Internetu
Na Internetu se nachází celá řada informací, které lze využít pro marketingový výzkum. Oblast zjišťovaných informací závisí na zkoumané problematice a na dostupnosti dat. Dostupnost informací je omezena především z finančního pohledu (ne všechny informace na Internetu jsou veřejně dostupné a tudíž „zdarma“) a poté prostřednictvím přístupových práv k určitým serverům.
Obecně lze pro potřeby marketingového výzkumu na Internetu nalézt především následující informace:
- o firmách:
- vlastní prezentace firem na Internetu - identifikační a popisné informace, charakteristiky a zobrazení produktů, finanční a ekonomické údaje,
- informace od nezávislých zdrojů - katalogy, adresáře a rejstříky firem, žebříčky („Top 100“), ocenění firem,
- ze státních organizací:
- informace především z ministerstev, z obchodních a hospodářských komor - rozbory, analýzy, prohlášení a prognózy uvedených organizací, obchodní a živnostenský rejstřík, legislativní normy, informace o městech,
- statistické a demografické informace:
-základní neplacené informace lze nalézt především na serveru Českého statistického úřadu - údaje o ČR, mezi regionální srovnání, údaje o sčítání v roce 2001, výsledky voleb, klasifikace a číselníky, nabídka služeb ČSÚ,
- od profesionálních výzkumných agentur:
- výzkumy o firmách, výzkumy veřejného mínění, výzkumy o Internetu,
- informace z databázových center
- z jiných médií:
- tisk, rozhlas, televize,
- o zákaznících:
- viz níže analýza cookies,
- viz níže elektronické dotazování,
- statistiky provozu WWW serverů,
- statistiky z prodejních a objednávkových systémů,
- statistiky proužkové reklamy,
- databáze personalizací, dotazníky na WWW vyplněné respondenty (návštěvníky)
Žádné komentáře:
Okomentovat