Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Internet jako zdroj informací III.

Informace na Internetu

Na Internetu se nachází celá řada informací, které lze využít pro marketingový výzkum. Oblast zjišťovaných informací závisí na zkoumané problematice a na dostupnosti dat. Dostupnost informací je omezena především z finančního pohledu (ne všechny informace na Internetu jsou veřejně dostupné a tudíž „zdarma“) a poté prostřednictvím přístupových práv k určitým serverům.

Obecně lze pro potřeby marketingového výzkumu na Internetu nalézt především následující informace:

  • o firmách:

- vlastní prezentace firem na Internetu - identifikační a popisné informace, charakteristiky a zobrazení produktů, finanční a ekonomické údaje,

- informace od nezávislých zdrojů - katalogy, adresáře a rejstříky firem, žebříčky („Top 100“), ocenění firem,

  • ze státních organizací:

- informace především z ministerstev, z obchodních a hospodářských komor - rozbory, analýzy, prohlášení a prognózy uvedených organizací, obchodní a živnostenský rejstřík, legislativní normy, informace o městech,

  • statistické a demografické informace:

-základní neplacené informace lze nalézt především na serveru Českého statistického úřadu - údaje o ČR, mezi regionální srovnání, údaje o sčítání v roce 2001, výsledky voleb, klasifikace a číselníky, nabídka služeb ČSÚ,

  • od profesionálních výzkumných agentur:

- výzkumy o firmách, výzkumy veřejného mínění, výzkumy o Internetu,

- informace z databázových center

  • z jiných médií:

- tisk, rozhlas, televize,

  • o zákaznících:

- viz níže analýza cookies,

- viz níže elektronické dotazování,

- statistiky provozu WWW serverů,

- statistiky z prodejních a objednávkových systémů,

- statistiky proužkové reklamy,

- databáze personalizací, dotazníky na WWW vyplněné respondenty (návštěvníky)

Žádné komentáře:

Okomentovat