Na současném dynamicky se rozvíjejícím trhu se v oblasti komunikace stále více uplatňuje Internet, který je schopen komunikaci mezi podnikem a zákazníkem, mezi podniky navzájem a rovněž vzájemně mezi zákazníky zajistit efektivním způsobem, ať už z pohledu finančního nebo časového. Internet postupně proniká do všech aspektů každodenního života. Bill Gates ve své knize „Byznys rychlostí myšlenky“ uvádí, že při komunikaci podnikatelských subjektů se svými zákazníky bude již velmi brzy webová stránka, jejímž prostřednictvím lze i nakupovat, stejně důležitá, jako je dnes telefonní číslo a poštovní adresa.
Zásadním způsobem se také změní svět marketingu. Zákazníci budou mít díky Internetu více možností získat určité zboží nebo služby. Konkurence mezi jednotlivými prodejními kanály bude stále více nabývat na intenzitě. Postupně se dostaneme do doby, v níž bude nakupování i prodej automatizovanější a pohodlnější. Prodejci budou mít usnadněnou identifikaci potenciálních zákazníků a kupující budou mít usnadněnou identifikaci nejlepších prodejců a produktů. Časy i vzdálenosti, které v minulosti fungovaly jako obrovské nákladové a obchodní bariéry, se nesrovnatelně zkrátí.
- stanovit cíle - stanovení cílů souvisejících se začleněním Internetu do podnikových aktivit musí korespondovat s cíli podniku. Současně musí být cíle vzájemně kompatibilní, aby celkově posílily postavení podniku v tržním prostředí,
- rozhodnout o finančním zabezpečení – což souvisí s rozhodnutím o volbě poskytovatele připojení a samotného připojení. Budou závislé na faktorech, které mají přímý vztah s uplatňováním Internetu. Na úrovni, kvalitě a rozsahu uplatňování. Týká se to především hardwarového a softwarového vybavení podniku, existenci interního informačního systému, oddělení IT, atd. Následné rozhodování o finančním zabezpečení se vyvíjí podle stanovených cílů a etapy, ve které se přijímání Internetu v podniku nachází,
- rozhodnout o organizačním zabezpečení – vzhledem k tomu, že se změnou informačních toků uvnitř i vně podniku způsobenou začleněním Internetu do podnikových aktivit dochází zákonitě ke změnám v organizační struktuře. Změny organizační struktury jsou bezprostředně závislé na etapě přijímání Internetu v podniku. Spočívají ve vymezení pravomocí a kompetencí útvarů souvisejících s uplatňováním Internetu v podniku a potažmo v marketingových činnostech. V podnicích je nutné provést podstatné úpravy organizačních struktur, aby tyto byly schopny pružně a rychle reagovat na změny vnějších podmínek. Rozhodnutí obvykle souvisí se zabezpečením provozu informačních technologií a jejich propojení s ostatními útvary podniku.
Žádné komentáře:
Okomentovat