Začleněním Internetu do svých aktivit musí podnikatelské subjekty počítat se změnou celkové strategie, která bude nucena reagovat na některé aspekty vývoje světové ekonomiky. Musí počítat se změnou struktury a organizace řízení, způsobu komunikace a tvorby pracovních týmů. V podnikatelských subjektech dojde také ke změnám předvýrobních, výrobních a obchodních procesů a datových toků. V neposlední řadě dojde ke změnám v jednotlivých složkách marketingu.
Jedna z mnoha marketingových definic nám říká, že „marketing je společenský a řídící proces, kterým jednotlivci a skupiny získávají to, co potřebují a požadují prostřednictvím tvorby, nabídky a směny hodnotných výrobků s ostatními“. Aby mohla být uvedená definice naplněna, znamená to, že podnikatelské subjekty, které realizují svou produkci na trhu, musí nabídnout zákazníkovi takové produkty, které budou uspokojovat jeho potřeby, a zároveň takovou formou a na takovém místě, jaké zákazník očekává. K tomu všemu je nutná komunikace mezi podnikem a zákazníkem.
Podmínkou komunikace na trhu je oboustrannost, tzn. že podniku nestačí zaměřit se pouze na marketingovou komunikaci směrem k zákazníkovi, ale musí být vnímavý k informacím, které do podniku přicházejí směrem od zákazníka a rovněž od obchodníka. D. Wijas dodává - „hlavní náplní marketingu je zjišťování a poskytování informací, a to s cílem uspokojit potřeby zákazníka a mít profit z prodeje“.
Pro komunikaci mezi všemi subjekty trhu je možné využít všech dostupných komunikačních prostředků, jako jsou mluvené slovo, tištěné materiály, pošta, telefon a také masová média.
Žádné komentáře:
Okomentovat