Chování organizace a její kultura. Základní prvky a faktory kultury organizace; metody analýzy a hodnocení kultury organizace. Kultura frajerů, tvrdé práce, sázky na budoucnost; kultura moci, rolí, výkonu, podpory.
KULTURA ORGANIZACE
- obecně je chápána jako souhrn materiálních a duchovních hodnot vytvořených lidmi během historického vývoje
- odrazem materiálních potřeb lidí
- materiální hodnoty představují výrobní síly technika, apod., vzájemné vztahy lidí ve výrobě a sociální poměry
- má normativní význam a určuje, jaké chování lidí se očekává, jaké chování bude oceňováno a jaké postihováno.
Jsou li tato kritéria jasná a srozumitelná, mluvíme o silné kultuře Þ není potřeba mnoho norem a příkazů, koordinaci přebírá kultura organizace. Jestliže nejsou jasná a srozumitelná, mluvíme o slabé kultuře.
- prolíná se v ní několik úrovní:
· nadnárodní kultura
· národní kultura
· kultura vlastní organizace
· subkultury
Žádné komentáře:
Okomentovat