Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Navrhování organizačních struktur

Ve skriptech Teorie organizace toho moc není, přednášky nemám moc kvalitní, tak se omlouvám za neúplnost. Díky za pochopení.

Organizační struktura – vnitřní uspořádání organizace, spojení technologií, úkolů a lidských prvků k zajištění splnění cíle organizace
– základna procesu řízení (proces řízení může probíhat jen při jemu odpovídající organizační struktuře
členění na: – PROCESNÍ (dějová stránka organizace, uspořádanost procesů)
– ÚTVAROVÁ (tvoří osu uspořádání organizace – obsah, personální potřeby, hledisko času a prostoru)

Tvorba
Základní faktory determinující útvarové uspořádání
(útvarová struktura):
1. Dělba práce – podle druhu činností (funkcionalizace)
– podle jiných hledisek (divizionalizace)
2. Rozpětí řízení
– ovlivňují: – faktory vedoucího (časová kapacita – čas pro nadřízené a okolí, čas pro vlastní práci, čas pro podřízené, obsahová náročnost – pravomoce a odpovědnost, míra a kvalita štábní podpory)
– faktory podřízenosti – vyplývají z práce podřízených (složitost, možnost delegování pravomocí apod.)
– faktory širšího řídícího a organizačního prostředí - vyplývají z celkového charakteru řízení dané organizace

Žádné komentáře:

Okomentovat