Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Skupiny lidí v podniku

Lidé jsou nejcennější zdroj při řízení projektu.
Práce s lidmi má na vlastním řízení tvorby projektu dvě úrovně:
1) ustanovení organizačních struktur projektu, určení rolí v jejich rámci, stanovení jejich odpovědnosti a pravomocí na projektu - součástí metodiky
2) předpoklady a vlastnosti, které jsou očekávány od konkrétních pracovníků a od jimi vykonávaných rolí na projektu
Organizační struktury (ad 1)
Dva hlavní typy pracovních týmů v minulosti:
1) nestrukturované - nejsou definovány fce, pracovní úkoly, odpovědnosti, pravomoci, autorita
• osamělý vlk - má pouze jednoho člena
• horda - více lidí, všichni jsou si rovni
• demokratická skupina - více lidí, mají společnou vizi, pracovníci se hlásí k plnění úkolů podle jejich zájmu, schopností, zkušenosti
2) strukturované - formální moc a autorita
• tým vedoucího chirurga - pravomoc a odpovědnost leží na bedrech vedoucího chirurga, ten má pod sebou sekretariát, zástupce vedoucího a jednotlivé výkonné pracovní skupiny a týmy
• tým hlavního chirurga - existuje skupina řízení projektů, kde je hlavní chirurg, specialisté, sekretariát, zástupce vedoucího a pod nimi výkonné pracovní skupiny
Současná organizace projektů: vytváření společných pracovních týmů zaměstnanci Objednatele i Dodavatele
• řídící výbor - nejvyšším orgánem řízení projektu IS, strategická rozhodnutí, součástí jsou vedoucí projektu za Objednatele i Dodavatele, členové výkonného výboru a vedoucí jednotlivých pracovních týmů
• výkonný výbor - řídí vlastní průběh projektu včetně prací na projektu. Součástí jsou vedoucí projektu za obě strany, vedoucí jednotlivých pracovních týmů.
• odborný pracovní tým - členěni podle modulů nebo podle organizačních jednotek, řízeny vedoucím pracovního týmu

Žádné komentáře:

Okomentovat