Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

1. VNITROPODNIKOVÉ STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ

Na počátku strategického plánování (je-li známo poslání podniku a jeho globální cíle) stojí analýza výchozí situace (situační analýza), kt. zpravidla zahrnuje 5 dílčích analýz:
- analýza podniku – interní analýza
- analýza odvětví
- analýza trhu
- analýza konkurence
- analýza okolí

Cíl analýzy podniku – vytvořit reálně obraz vlastního podniku - stanovit přednosti a nedostatků podniku - vytvoření profilu silných a slabých stránek podniku (jejich srovnání s nejsilnějším konkurentem - představa o relativních konkurenčních přednostech)

V rámci analýzy podniku zpravidla posuzujeme i:
- podíl podniku na trhu,
- kvalitu výrobku,
- životní cyklus výrobků,
- čas potřebný na výrobu jednotky produkce,
- stáří strojů a zařízení,
- produktivita práce,
- intenzita MKT aktivit,
- objem disponibilního cash-flow,
- kvalifikaci pracovníků,
- informační a komunikační strukturu

Žádné komentáře:

Okomentovat