Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Okolí se dělí na 2 velké skupiny:

- makrookolí podniku
- konkurenční okolí

Makrookolí
- demografie, makroekonomie
- sociální politika, technologie
- politika obecně
- legislativa
- svět

Analýza makrookolí
- faktory jsou externí k danému okolí, ovlivňují poptávku,
- přímo působí na podnikový zisk
- každá změna těchto faktorů přináší příležitosti a hrozby
- makrokolí je důležité

Makrookolí ovlivňuje ekonomiku pomocí 4 makroekonomických indikátorů:
1. míra ekenomického růstu – má přímý dopad na úroveň příležitostí a hrozeb - umožňuje snadněji odolat konkurenčnímu tlaku - vyšší spotřeba – podnik může rozšiřovat
pokles růstu - menší spotřeba - pro podnik hrozba - nižší ziskovost (cenová válka)
změny v ekonomice lze zpravidla velmi dobře předvídat - schopní manažeři

Žádné komentáře:

Okomentovat