Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

5. Ministrategie

- jedna z metod zpracování strategie
- její pomocí lze zpracovat strategií během velmi krátké doby

Zaměření ministrategie:
- formulace výrobních programů zaměřených na solventní segmenty poptávky,
- dosažení evropské úrovně kvality
- snížení nákladů na světovou úroveň
- dosažení racionálního stupně zaměstnanosti dosavadního prac. kolektivu,
- zajištění racionálního průběhu privatizace podniku,
- dosažení požadované výnosnosti vlastního kapitálu podniku, tj. relace mezi masou použitého zisku a zákl. jměním podniku (syntetizující úkol)

Obsah ministrategie
- stručná analýza a prognóza okolí podniku – obsahuje analýzu a prognózu trhu, vlivu vědeckotech. rozvoje, regionu, právních předpisů…
- analýza silných a slabých stránek podniku (co dělá dobře a co ne)
- formulace tzv. specifických předností podniku (vlastnosti podniku, kt. mu přináší zisk)
- vize ideálního podniku (čím a kam se chce podnik dostat) – zásadní strateg. rozhodnutí o tempu růstu podniku, úvaha o struktuře výrobního programu, ukazuje o jaké specifické přednosti se daná varianta bude opírat, základní představy o organizaci podniku

Žádné komentáře:

Okomentovat