Mikroekonomie zkoumá a analyzuje chování dílčích ekonomických subjektů: jednotlivců, domácností a firem, stav a vývoj jednotlivých trhů (výrobků a služeb, primárních výrobních faktorů). Hledá odpověď na otázky:
- jak se utváří cena na trhu čaje
- jak se mění chování spotřebitele zvýšením ceny benzínu
- jaký vliv bude mít na pracovní úsilí lidí vyšší daň ze mzdy
- jak se určuje výroba v jednotlivých firmách, odvětvích apod.
- jak jsou určeny mzdy, zisky, úroky a jiné důchody
- jak se chová na trhu spotřebitel
- jaký vliv bude mít na spotřebu cigaret zvýšení spotřební daně
Využití znalostí z mikroekonomie při řešení praktických úkolů managementu
- Příklady praktických otázek jimiž se budeme zabývat:
* Nový výrobek – jaký objem vyrábět a za kolik nabízet.
* Jak objektivně stanovit „poptávku“ ? Můžeme ji nějak formovat (ovlivňovat)?
* Jak optimálně alokovat kapitál (do kterého podnikání investovat).
* Jak objektivně stanovit cenu kapitálu.
* Jak stanovit velikost firmy, aby náklady na jednotku výroby byly minimální.
* Je pro firmu dobré, aby její trh byl v rovnováze? Pokud ano, může pro to něco udělat a nebo je zcela závislá na „tržních silách“?
Žádné komentáře:
Okomentovat