- Opět předpokládáme, že při nákupním rozhodování je spotřebitel ovlivňován motivací uspokojovat své potřeby a limitován množstvím peněžních prostředků, které má.
- Předpokládáme, že spotřebitel je schopen porovnat užitek různých kombinací statků (určí pořadí).
- Platí zákon dedukce (např. je-li řízek lepší než hamburger a hamburger lepší než párek v rohlíku, pak řízek je lepší než párek v rohlíku).
- Klesající mezní míra substituce (čím více statku X na úkor jiného statku Y spotřebitel získává, tím více musí dostávat X jako náhradu, aby se zřeknul další jednotky statku Y)
Vymezení pojmů preference a indiference
- Preference* je konstatování spotřebitele, že některý statek je pro něj důležitější než jiný statek
- Uspořádání preferencí* pořadí všech možných kombinací spotřeby vytvořené podle toho, jak jim spotřebitel dává přednost
- Indiference * netečnost spotřebitele mezi statky, jistý statek (X) pro něj není ani lepší, ani horší než jiný statek (Y).
Žádné komentáře:
Okomentovat