Komunikace – výměna informací mezi dvěma a více účastníky, včetně řízení této výměny. Mezi vnitřní vlastnosti komunikace patří:
Vzdálenost komunikujících účastníků není omezena
Výměna informací probíhá pomocí signálů (obvykle elektromagnetických)
Telekomunikací se rozumí přenos informací na velkou vzdálenost obvykle pomocí elektromagnetických signálů.
Komunikační technologie zahrnují technické a programové prostředky, které umožňují splnění komunikačních požadavků organizace (komunikační technika, přenosová média, komunikační sítě)
Přínosem komunikačních technik pro organizaci je:
Zajištění řízení geograficky rozptýlené organizace jako celku, překonání vzdálenosti
Restrukturalizace vztahů, kdy dochází k distribuci znalostí
Urychlení podnikových procesů
Požadavky organizace na kvalitu komunikace lze vyjádřit pomocí:
doby odezvy komunikačního systému – představuje dobu, která uplyne mezi koncem rozložení posledního znaku požadavku uživatele a prvním znakem odpovědi systému.
doby transakce systému – představuje součást doby odezvy a doby reakce uživatele (záleží na dosažených dovednostech a je individuální).
Žádné komentáře:
Okomentovat