Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Organizační formy projektu

- adekvátní organizační struktura projektového řízení je velmi významná pro efektivní realizaci projektu

- při volbě nejvhodnější organizační struktury působí řada faktorů (kulturní tradice, zvyky, společenské vztahy, zájmy a motivace, ekonomika průběhu projektu …) dochází ke střetu dvou zájmů – zájmu efektivně řídit chod organizace se zájmem efektivně řídit realizaci projektu

- výsledkem by měla být optimální organizační struktura řešící uvedený střet zájmů

Výběr nejvhodnější organizační formy projektového řízení ovlivňují zejména faktory:

  • struktura projektu, jeho fáze a rozsah řešených problémů
  • způsob zapojení organizačních struktur účastníků projektu (klienta i dodavatele)
  • míra institucionalizace subjektu projektového řízení
  • právní, ekonomická a jiná omezení a formy
  • potenciál spolupracovníků
  • míra ochoty a schopnost spolupráce účastníků projektu
  • úroveň informačních systémů účastníků projektu a ochota napojit tyto systémy na IS projektu

Společné vlastnosti všech organizačních struktur projektového řízení:

  • projektová organizace je plochá (obvykle jen 2 stupně řízení)
  • projektová organizace je otevřená (v průběhu řešení i realizace vznikají nové úkoly…)
  • projektová organizace je neautoritativní (týká se to způsobu vedení proj. organizace)
  • projektová organizace je dočasná

Žádné komentáře:

Okomentovat