Procesy vrcholového řízení
Procesy taktického řízení
Procesy operativního řízení
Struktura systému řízení – můžeme na ni pohlížet různě:
· řízení jako proces
· nasměrování (co)
· nositelé (kdo)
Nositelé = řídící subjekty
- jsou nějako uspořádány, proto je můžeme nějak strukturovat:
podle hierarchického členění:
· vrcholové řízení – dlouhodobý rozvoj, jak tvoří strategii, filozofii podniku
· střední (taktické) řízení – odpovědný za implementující záměry na nižší úrovně (nejpočetnější, vedoucí divizí, sekcí), časový horizont je kratší
· operativní řízení = 1. linie – mistr na dílně, statická struktura (je rozpracována do útvarové struktury)
- váže se na časový horizont a postavení managementu
Nasměrování (kdo je řízen)
- řídíme objekty a musí se nějakým způsobem řídit i samotné řízení
- to ovlivňuje všechno ostatní, jak často musíme zasahovat
- řízení v organizaci se rozpadá na:
· řízení jednotek (např. divizí)
· řízení funkčních oblastí (marketing, finance, personální útvar, výroba /operace/, administrativní útvar, ostatní /výzkum, vývoj/)
· kombinace obou předchozích
Žádné komentáře:
Okomentovat