Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Klady vektorových formátů:

· jsou užitečné při ukládání předloh, které jsou založeny na prvcích složených z čar
· vektorová data mohou být jednoduše zvětšována, zmenšována
· v předloze se mohou měnit, odstraňovat nebo do ní přidávat nové prvky, aniž by to ovlivnilo jiné prvky v předloze
· je většinou jednoduché převést vektorová data do bitmapového formátu, a takto je také uložit; stejná možnost samozřejmě existuje i pro převod do jiného vektorového formátu

Nevýhody:
· nehodí se pro ukládání příliš složitých předloh, např. fotografie, vzhled vektorových předloh se může podstatně změnit podle toho, jaký program danou předlohu zpracovává
· vektorová data se nejlépe zobrazují na vektorových zařízeních (plotry, vektorové displeje)
· rekonstrukce vektorových dat může být podstatně delší, než je tomu u bitmapových dat o stejné složitosti – každý prvek totiž musí být vykreslen jednotlivě a popořádku

Formáty:
- vlastní formáty jednotlivých systémů
- EPS
- WMF
- HPGL

Srovnání práce bitmapové a vektorové grafiky:
- Bitmapové editory vybarvují body obrázku, o nichž editor neví, co představují
- Vektorové editory jsou chytřejší, neboť vědí, co jednotlivé elementární objekty představují, jaké mají vlastnosti, a co s nimi lze nebo nelze provádět

Žádné komentáře:

Okomentovat