Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Objekt strategického plánování:

· strategická podnikatelská oblast (SPO)
= trh, na kterém se orientujeme
· strategická podnikatelská (obchodní) jednotka (SPJ)
= skupina výrobků, které jsou natolik homogenní, že je možno pro ně vytvořit jednotný strategický plán
- často se jako SPJ označují organizační jednotky organizace = chyba
- v moderních přístupech strategického řízení se jako objekt označuje jádrová kompetence organizace (CORE) = některá z jejích schopností, přináší schopnost strategických výhod
Vliv hierarchických úrovní na strategické řízení
- vrcholová úroveň tvoří strategii ve vztahu k socio-kulturnímu okolí (= image podniků, dobré jméno organizace, její postavení)
- úroveň společnosti u víceproduktových společností řídí strukturu firmy (vytváří, určuje složení podnikatelských jednotek Þ nové divize, provozy; může se některých zbavovat odprodejem)
Na podnikatelské úrovni se vytvářejí strategie pro strategické podnikatelské jednotky (vytváří se vztah k dodavatelům, konkurentům; substituty, zákazníci,…)
Strategie funkčních oblastí (vytváří se strategie pro marketing, finance ve vazbách na okolí; výroba a její možnosti)Ä Na strategické řízení mají vliv i některé další faktory, jako např. typ organizace a příp. její stabilita a stáří.

Žádné komentáře:

Okomentovat