E-mailová reklama 1. část
Podstatou elektronické pošty je přenos požadované informace od odesílatele k příjemci. Vykazuje prvky komunikačního média reklamního (pasivního), kdy zadavatel neočekává aktivní přístup zákazníka, zpětnou vazbu, a rovněž prvky aktivního komunikačního média, vycházejícího z principů přímého marketingu. Prostřednictvím e-mailu může zákazník pouze získat informaci, ale může také nakoupit zboží.
Zasílání informací od odesílatele k příjemci prostřednictvím elektronické pošty, ve formě elektronických dopisů nebo dokumentů, které jsou zobrazitelné, vytisknutelné, přenosné, nabízí využití pro marketing jako nositele marketingových informací. E-mailová reklama je dnes velice rychle rostoucí oblastí. Specifickými znaky elektronického direct mailu jsou rychlost, finanční náročnost, interaktivita, měřitelnost odezvy a možnost přesného cílení. Podstatným přínosem je úspora času a zkvalitnění péče o zákazníka. Využití e-mailu pro marketingové aktivity se zatím nachází v počátcích, jeho využití může být do budoucna velmi široké.
Důvod, proč je dnes e-mailová reklama málo využívána, vyplývá ze skutečnosti, že řada zadavatelů reklamy považuje reklamu realizovanou prostřednictvím elektronické pošty za spam. Přesto, že to nevymezuje žádný zákon exaktně a výslovně, je rozesílání nevyžádaných hromadných e-mailů zakázáno, a to v jakémsi autoregulačním Internetovém systému, v rámci vnitřních pravidel hry, která ustanovují provozovatelé obsahu a poskytovatelé připojení. Existují však také bezpečné metody, jak využít elektronickou poštu pro potřeby Internetové reklamy.
Žádné komentáře:
Okomentovat