Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Grafické provedení

Grafické provedení


Dobře strukturovaný obsah prezentace by měl být podpořen grafickým zpracováním stránek. Tvůrci WWW stránek mají v současnosti k dispozici značné množství grafických efektů a technik, které usnadňují práci se stránkami a zajišťují rychlou a snadnou orientaci.

Časté je především použití tzv. „frames“ - pevná lišta s členěním menu zabezpečuje návštěvníkovi dostupnost celé struktury prezentace ze všech úrovní. Rozlišení úrovní či zlepšení obsahové orientace může být zprostředkováno přiřazením několika druhů pozadí. Pozornost lze upoutat jednoduchými animovanými obrázky nebo složitějšími animacemi se zvukovým doprovodem - využitím multimediální technologie Macromedia Flash.

Všechny uvedené možnosti s sebou nesou zvýšení objemu transferovaných dat. Zatížení je patrné jak na straně návštěvníka, tak u podnikatelského subjektu, který prezentaci provozuje - v mnoha případech se platby za připojení odvíjejí od objemu přenesených dat. Kromě možného finančního zatížení zde figuruje také psychologická hranice 20 sekund pro načtení stránky. Po překročení této hranice ztrácí návštěvník zájem a stránku opouští.

Nemá-li být uživatel zahlcen přemírou dat při přenosu, je třeba veškeré grafické prvky používat pouze za účelem zlepšení orientace a vytvoření příjemného uživatelského prostředí. Pokud je to z hlediska obsahu stránek možné, je vstřícným krokem zpřístupnění tzv. textové verze prezentace - jde o formát „plain text“, nenáročný na datový přenos vhodný pro uživatele s pomalým připojením.
Grafické zpracování - stejně jako obsahová náplň - je individuální záležitostí a podléhá potřebám podnikatelského subjektu a cílového publika. Obecnými pravidly jsou minimální objemová náročnost, přehlednost a vkus.

Celá koncepce struktury webové prezentace, obsahové náplně jednotlivých sekcí a grafické provedení by měla sledovat a snažit se naplnit jednoduché cíle modelu AIDA:
Vzbudit pozornost Vyvolat zájem Vytvořit potřebu Vyvolat akci
Vyšším cílem tvůrce by měla být snaha přimět klienta k opakovaným návštěvám.

Žádné komentáře:

Okomentovat