Typy reklamních e-mailů
Reklamní e-maily členíme do 2 základních skupin:
- autorizovaný reklamní e-mail (ARM),
- reklamní vsuvka vložená do běžného e-mailu.
Jde o vyžádanou reklamní poštu přenášenou Internetem. Uživatelé, kteří dostávají tento typ pošty, v minulosti souhlasili s tím, že jim může být na jejich e-mailovou adresu podnikatelským subjektem zasílána reklamní pošta.
Reklamní pošta může mít formu klasického textového formátu nebo formát HTML. Obdržený dopis vypadá potom jako WWW stránka, což má několik výhod. Na rozdíl od klasického textového formátu umožňuje zobrazit všechny prvky WWW stránky, tím je pestřejší a může lépe upoutat pozornost čtenáře. Ve formátu HTML se mohou vyskytnou i klasické bannery. Přenos reklamních sdělení formátem HTML má také své nevýhody – uživatel nemusí mít takový prohlížeč, který mu umožní shlédnout stránky ve formátu HTML.
Dalším problémem je mnohonásobně větší velikost pošty oproti klasickému textovému e-mailu. Navíc obrázky, které jsou součástí HTML mailu jsou dodatečně natahovány z Internetu, což výrazně zpomaluje prohlížení. Podniky proto využívají ve svých HTML mailech pouze barevný text bez využití obrázků.
Žádné komentáře:
Okomentovat