Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Náklady na tvorbu a udržování webové prezentace podnikatelského subjektu

Náklady na tvorbu a udržování webové prezentace podnikatelského subjektu

Tvorbu a udržování webové prezentace pro Internet je možné řešit vlastními silami nebo využít služeb externí agentury. Je třeba posoudit technologickou a obsahovou náročnost webu, nároky na aktualizaci, dosah významu webu podnikatelského subjektu a řadu dalších individuálních faktorů.

Nasazení vlastního pracovníka znamená náklady na jeho odměňování. Časové nároky na specialistu se odhadují následovně:

- prezentace pro malý podnik lokálního významu - 20 % úvazku specialisty,
- prezentace pro podnik do 100 zaměstnanců s užší výrobní řadou - poloviční úvazek,
- prezentace pro podnik střední velikosti zasahující svou produkcí plošně celou republiku - specialista na plný úvazek.

Hodinová sazba za práci se pohybuje v rozmezí od 250 do 500 Kč.
Nemá-li podnik zájem nebo možnost zaměstnávat vlastní pracovní sílu, může tvorbou a udržováním webu pověřit externistu nebo webdesignovou agenturu. Vzhledem k nutnosti individuálního řešení každé prezentace je potřeba obdobně přistupovat i k odhadu nákladů. Sazba za jednu stránku se pohybuje v rozpětí 100 až 800 Kč v závislosti na použitých prvcích a souvisejících službách (scanování, přepisy, tvorba loga).

Ceny za komplexní zpracování prezentace se od sebe velmi liší u jednotlivých webdesignerů. Nejjednodušší provedení lze pořídit již od 700 Kč. Nelze však v pravém slova smyslu hovořit o Internetové prezentaci, ale o pouhé vizitce, vývěsním štítu na Internetu, který z hlediska marketingových cílů vykazuje prakticky nulový efekt.

Žádné komentáře:

Okomentovat