Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Náklady související s proužkovou reklamou

Náklady související s proužkovou reklamou

Při realizaci reklamní kampaně prostřednictvím bannerů se nejprve stanoví cena, kterou podnikatelský subjekt zaplatí za vytvoření jednoho banneru. Ceny jsou odstupňovány podle technologické náročnosti a zvoleného typu banneru. Záleží rovněž na tom, zda designerská agentura tvoří logo, případně jiné symboly charakterizující společnost. Ceny se rovněž liší mezi jednotlivými agenturami.

Další finanční prostředky vyžaduje umístění banneru na vybraný server, eventuálně skupinu serverů sdruženou v reklamním systému. Platby jsou stanoveny dvěma způsoby: plošný poplatek za místo a čas (Flat Fee) nebo cena za tisíc zobrazení (Cost Per Thousand Impressions - CPT). První způsob je zastaralý a používá se minimálně, metoda CPT je naopak standardním vyjádřením ceny v reklamních systémech.

Výše ceny za umístění reklamního banneru se odvozuje od umístění, oblasti působení a návštěvnosti serveru a profilu jeho návštěvníků. Vyšší poplatek je účtován za umístění na server s velkou návštěvností a za zobrazení banneru na domovské stránce, dražší je top pozice (na vrcholu stránky) oproti umístění na dolním okraji stránky. Levněji je možné umístit bannery na servery typu rozcestník a vyhledávač, kde se návštěvník zdrží jen krátce. Opět větší investici si vyžádá cílení kampaně na specializované servery či elektronické časopisy, které mají vysoký View Time (dobu prohlížení).

Žádné komentáře:

Okomentovat