Obsah webové prezentace podnikatelského subjektu
Po technickém zabezpečení je nutné vytvořit návrh vlastní koncepce webových stránek. Principy tvorby WWW stránek publikovalo několik autorů, jako nejpřehlednější a komplexní se jeví desatero tvorby Internetové prezentace podle P. Palána, které poskytuje vodítko pro logický postup vlastní tvorby i udržování.
1. Identifikace cílového publika.
2. Určení cílů prezentace.
3. Návrh relevantního obsahu ve vztahu k bodům 1 a 2.
4. Vizuální úprava vzhledem k bodům 1 – 3.
5. Koncepce takové struktury stránek, která odráží požadavky zákazníka.
6. Vytvoření závěrečné akce.
7. Realizace slibů na stránkách učiněných.
8. Zajištění nástrojů pro kontinuální monitoring a analýzu požadavků návštěvníků stránek.
9. Definování měřítek pro hodnocení úspěšnosti stránek.
10. Pravidelná aktualizace všech údajů a revize funkčnosti.
Obsah a struktura prezentace vždy vychází z komunikační strategie společnosti a komunikační strategie pro Internet. Nelze proto stanovit univerzální šablonu, podle níž by bylo možno prezentaci mechanicky vytvořit. Každý návrh je individuální pro danou společnost v závislosti na cílovém publiku a v neposlední řadě na představivosti a kreativitě tvůrců. Přesto je pro ilustraci uvedeno konkrétní schéma jako jedna z nespočetných variant.
Cílem je stanovení záchytných obsahových bodů a jejich náplně, nikoli vypracování pevně dané struktury webu podnikatelských subjektů.
Žádné komentáře:
Okomentovat