Umístění WWW stránek podnikatelského subjektu 2.
Prvotní investice se může zdát pro některé podniky vysoká. V mnohých případech však podnik nemusí vybavení pořizovat speciálně pro provozování své prezentace vzhledem k tomu, že vybavení částečně vlastní a využívá jej pro jiné účely. Obstarává tedy jen nezbytné programové vybavení nebo hardwarové doplňky. Provozování prezentace na vlastním serveru je vhodné pro podnikatelské subjekty, které plánují velký rozsah Internetových aktivit.
Druhou možností je placený webhosting – pronájem datového prostoru u zvoleného poskytovatele. Podnik si v tomto případě jednoduchým způsobem předplácí odpovídající prostor u některého z providerů. Ceny poskytovatelů se velmi liší. V průměru organizace zaplatí za prostor 50 MB za jeden měsíc částku do 500 korun (bez DPH), přičemž může zvolit poskytovatele, který neúčtuje zřizovací poplatek.
Výhodou placeného webhostingu je především možnost použít na webových stránkách databáze a vyhledávání, což jsou služby při hostování zdarma prakticky nedostupné kvůli vysokým nárokům na datový prostor. Platba za určitý prostor a čas bude výhodnější než zajišťování nepřetržitého připojení vlastního serveru, pokud by tento běžel pouze pro prezentaci podnikatelského subjektu. Přínosem je také profesionalita poskytovaných služeb.
Pro prezentace jednoduché a technicky nenáročné je často využíván free webhosting. Datový prostor na serveru poskytovatele je podnikatelskému subjektu k dispozici zcela zdarma. Z toho zákonitě plynou určitá omezení - především velikost prostoru a poskytované služby. Dalším problémem spojeným s hostováním zdarma bývá i nutnost souhlasit se zveřejňováním cizí
reklamy, což by pro podnikový web nemělo být přípustné, nejedná-li se o výměnnou reklamu.
Obecně lze říci, že je-li cílem prezentace uspokojit zákaznické potřeby a působit na vytváření image podnikatelského subjektu, free webhosting není vhodným řešením.
Žádné komentáře:
Okomentovat