Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Rozhodování o výběru média pro reklamu

Rozhodování o výběru média pro reklamu

Výběr média zahrnuje hledání nejúčinnějšího média, které by co nejlevněji doručilo požadovaný počet oslovení cílovým příjemcům.

Při výběru médií pro účinnou marketingovou komunikaci posuzují marketingoví odborníci 3 základní charakteristiky:
- dosah - počet různých osob nebo domácností, vystavených působení média alespoň jednou za určitý časový úsek,
- četnost - číslo, které udává, kolikrát je během určité doby průměrná osoba nebo domácnost exponována - vystavena působení sdělení,
- účinek - kvalitativní hodnota sdělení prostřednictvím daného média (správné umístění).

Dalšími charakteristikami, které je nutné brát v úvahu při rozhodování o výběru médií, jsou:

- zvyky cílových příjemců ve vztahu k médiím,
- produkt, který má být komunikován,
- typ a rozsah sdělení,
- náklady na realizaci.

Všechny výše uvedené charakteristiky je potřeba sledovat také u Internetu, který se v poslední době začlenil do marketingové komunikace jako médium pro přenos komunikačních sdělení.

Žádné komentáře:

Okomentovat