Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Řízení procesu tvorby projektu (Process Management)

- přebírá od úrovně řízení projektu, které má úlohu koncepční, úlohu operativního řízení
- zahrnuje:
 řízení postupu prací na tvorbě projektu
 dodržování stanoveného postupu prací
 evidence dosažených výsledků jednotlivých částí pracovního postupu řešení projektu
- vychází z modelu řízení prací
- základem jsou logické vazby mezi jednotlivými aktivitami úlohy
- formálním vyjádřením modelu řízení procesů je komplexní síť jednotlivých aktivit, které produkují určité výsledky, které jsou používány následnými aktivitami a jsou jimi dále zpracovávány
- používá nástroje pro podporu tvorby projektu, nasazuje je do příslušných fází a etap tvorby projektu
- hlavní náplní je provádět pilotáž projektu (sledovat logickou a časovou návaznost činností).

Obr. A Schéma funkcionálních vztahů úrovní řízení projektu
na obr. a je vidět úzká provázanost mezi řízením projektů a řízením procesu tvorby projektu (oblasti působnosti řízení projektu a řízení procesů se společně prolínají v nejnižším článku v řízení úloh obr. a.)
- projekt musí být řízen hierarchicky - není možné práce na projektu řídit jednoúrovňově vedoucí "ví všechno a zná všechno" a vše je schopen rozhodnout
- hierarchická struktura jednotlivých úrovní řízení projektu
Řízení úloh
- hlavní úlohou je řízení tvorby konkrétních částí systému (jednotlivých úloh)
- práce s konkrétními pracovníky (stanovení rozumného počtu pracovníků, optimální struktury pracovního týmu)
- nasazování příslušných nástrojů tvorby projektu na řešení určitých úloh

Žádné komentáře:

Okomentovat