Výhody partnerských vztahů mezi municipálním a soukromým sektorem lze spatřovat ve vyšší ekonomické a organizační účinnosti, v přístupu obcí k novým finančním prostředkům soukromého sektoru, v přenesení části podnikatelského rizika na privátní firmy a podnikatele, v získání technologických inovací, v lepší marketingové strategii, ve zlepšení přístupu k požadovaným službám apod. Na druhé straně nelze opominout i možnost výskytu neseriózních podnikatelů a firem. Proto by představitelé obce měli spolupracovat jen s prověřenými společnostmi, které již mají určitou tradici a úspěchy v podnikání. Vzhledem k výše uvedeným rizikům došlo k legislativní úpravě, která od roku 2002 zakazuje obcím ručit svým majetkem za závazky fyzických a právnických osob, jejichž zřizovatelem není obec, kraj nebo stát (existují výjimky) .
Mnohé výše uvedené zdroje financování lze různě kombinovat a využívat je podle stanovených podmínek přímo pro obce (svazek obcí) a kraje nebo pro jejich podniky zajišťující provoz municipálního a regionálního veřejného sektoru, resp. příslušné veřejné a smíšené statky na místní a regionální úrovni či určitou kategorii veřejných zájmů, za které je příslušná územní samospráva odpovědna. Proniknutím zastupitelů do poměrně komplikovaného systému municipálních a regionálních financí a usilovným a sofistikovaným hledáním nestandardních, doplňkových a potenciálních prostředků, včetně zdrojů mezinárodního charakteru, mohou zastupitelstva značně přispět k rozvoji obcí a krajů a ke spokojenosti občanů, kteří je zvolili.
Žádné komentáře:
Okomentovat