1.1 Základní pojmy
potřeba – pocit, že se něčeho nedostává, odstranění spotřebou. Stále se rozšiřují.
statek – slouží k uspokojení potřeb, nejsou dostatečně dostupné
volné statky – statky volně dostupné z přírody – s vývojem společnosti jejich množství klesá.
Potřeby se dělí různě podle naléhavosti (urgentnosti) - naléhavost potřeby – potřeba je pocit subjektivní, různě se mění.
ekonomické potřeby – jsou uspokojovány spotřebou statků a služeb, které jsou produktem hospodářské činnosti → ekonomické statky
neekonomické potřeby – jsou uspokojovány jinak (např. potřeba vystoupit na vrchol hory).
Výroba a potřeby se vzájemně ovlivňují a podmiňují. Od struktury potřeb se odvíjí struktura produkce a tedy i výroby. Proto se nyní moderní marketing orientuje na „formování“ trhu, jehož součástí je reklama orientovaná na vyvolávání potřeb.
Žádné komentáře:
Okomentovat