Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Grafické systémy

Členění grafických systémů, oblasti jejich použití – zástupci jednotlivých skupin. Bitmapová a vektorová grafika – porovnání, přednosti, nevýhody. Grafické formáty.

První grafické programy byly vyvinuty a implementovány v technickém prostředí Apple Macintosh; změna nastala příchodem Microsoft Windows; každá významná SW firma nabízí svůj program pro obě uvedená prostředí.

Členění grafických systémů:

1. bitmapové grafické editory – Adobe Photoshop, PaintBrush, Corel Photo-Paint

oblast použití: pro retuše obrázků, globální úpravy, ořezávání, konverze

- úprava obrázku získaných pomocí skeneru

- volná grafická tvorba velmi blízká opravdové práci výtvarníka a simulující jednotlivé nástroje

2. vektorové grafické editory – Adobe Illustrator, CorelDRAW!, AutoCAD (Autodesk)

oblast použití: poskytují přesné kreslící nástroje a funkce speciálních efektů pro tvorbu: reklam, grafické návrhy, firemní značky, umělecké nadpisy, výtvarná písma, složité technické výkresy, plnobarevné ilustrace

- vhodné pro přesné zarovnávání objektu v obrázku a k vytváření hladkých a přesných tvarů

- umožňují automatizovat opakující se operace

- lze využívat principů, stylů a šablon

- jsou schopny sázet text s takovým komfortem ovládání, který se přibližuje komfortu klasických sázecích programů

Žádné komentáře:

Okomentovat