Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Nejpoužívanější grafické formáty:

BMP

PCX

TIFF

Vektorová grafika

Princip práce: základem je křivka. Pomocí křivek a jejich parametrů lze v prostředí vektorově orientovaných programů vytvořit jakýkoliv složitý i trojrozměrný objekt. Téměř vše je ve vektorových editorech vytvářeno pomocí Bezierových křivek (= křivka určená 3 a více body, matematicky velmi snadno popsatelná a v počítači snadno implementovatelná). V Bezierově interpretaci stačí k popisu poměrně složitých křivkových útvarů pouze několik málo bodů. Z křivek se tvoří objekty.

Všechny objekty mají tyto atributy:

· obrys (barva, tloušťka, typ čáry)

· výplň (barva, typ výplně)

· velikost a umístění objektu

Vlastnosti vektorových editorů:

· možnost snadné manipulace s objekty a jejich snadná úprava

· vysoké rozlišení tištěných výstupů

· menší objem souborů, rychlejší tisk a překreslování

· perspektiva

· přechod mezi objekty

· prostorový efekt

Žádné komentáře:

Okomentovat