1. černobílý režim – klasický režim, který vystačí pro jednotlivé body s jedním bitem. Bod může nabývat pouze 2 hodnot, takže výsledným „obrázkem“ může být např. schéma nebo perokresba, např. logo firmy
2. 256 barev – chceme-li zachytit odstíny šedi nebo menší počet barev, budou informace o každém bodu uloženy v 8 bitech. 8 bitů umožňuje práci s 256 barvami nebo stejným počtem odstínů šedi.
3. TrueColor – vyžaduje pro jednotlivé body 24 bitů, což představuje škálu více 16 miliónů barevných odstínů.
Charakteristika a problémy bitmapové grafiky:
· Rozsah souboru s údaji o obrázku roste exponenciálně s požadovaným rozlišením a barevným režimem práce Þ velikost souboru s grafickými daty působí značné potíže a změna velikosti (zvětšování obrázku) je sice obecně možná, ale projevuje se snížením rozlišení a deformací. Transformace většinou není plynulá.
Žádné komentáře:
Okomentovat