Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Poj. cestovních kanceláří

Poj. cestovních kanceláří
- povinné smluvní. Cest. kancelář se musí pojistit proti úpadku – poj. údálostí je když neposkytne zákazníkovi dopravu z místa pobytu v zahr. do ČR (if doprava součástí zájezdu), nevrátí zákazníkovi zapl. zálohu v případě že se zájezd neuskutečnil
- nevrátí zákazníkovi rozdíl mezi zaplacenou cenou a cenou částečně poskytnutého zájezdu.
- Jde většinou o finanční potíže cest. kancel. Snaha o ochranu spotřebitele.

Stanovení pojistného (statistické pozorování výplat a událostí – tj. rizikové netto pojistné)
+ bezpečnostní přirážka = netto poj. + přiráž. na provoz. nákl + zisková přir = brutto poj. Zasloužené pojistné a nezasloužené pojistné. Z nezaslouž. pojistné – takové které pojišťovna obdrží v daném roce, ale vztahuje se k jinému roku, a nemělo by tedy být vynakládáno na potřeby v daném roce. Pro stanovení škodního průběhu a s tím souvis. údaji pro určování velikosti rizikového netto pojistného jsou stanovovány a sledovány různé ukazatele.
- průměrná pojist. částka celková PČ / počet pojištění
- průměrná škoda = celkové poj. plnění / počet poj. udál
- průměrné poj. plnění = cel. poj. plň / počet pojištění
- škodní frekvence = počet poj. událostí / počet pojištění
- pojistná sazba = celkové pojistné / celková PČ
- škodní sazba = celk. poj. plnění / celková PČ
- škodní kvóta = celk. poj. plnění / celkové pojistné
- škodní stupeň = průměrná škoda / průměrná poj. částka
- ekvivalence --- netto pojistné = průměrné pojistné plnění
- rizikové netto pojistné = škodní frekvence * škodní stupeň

Žádné komentáře:

Okomentovat