Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

2) Územní cenová politika

89 otázka dodacích podmínek a hlavně otázka dopravného, resp. otázka dopravních N a dalších N spojených s dodávkami zboží
90 náklady mohou nést prodávající, kupující n. se mohou o N dělit
o prodávající neplatí žádné dopravní N - na rozsáhlých trzích, cena v místě výroby, N na dopravu a riziko nese kupující, prodávající platí N s nakládáním zásilky - používají i obchodníci: VO - (Cash and carry - zaplať a odvez) - stanoví ceny k místu vydání zboží, tj. vyplaceně sklad VO (další N a rizika s dodáním nese odběratel) MO - cash and carry - hl v discount houses
o zahrnout čo ást dopravného do ceny výrobku - jestliže je zákazník daleko a blízko něj je konkurence  prodávající prodává za cenu = výrobní cena + čo ást dopravného, které by bylo požadováno konkurenčo ním prodávajícím v místě nejblíže zákazníka, za předpokladu, že konkurence dodává zboží při dodací podmínce „vyplaceno továrna“ - hlavně pro firmy s vyššími FC a nižšími VC na jednotku  pokrytí FC výrobního podniku
o celé dopravné zahrnuto v ceně výrobku - dodací cena stejná pro všechny kupující bez ohledu na jejich zeměpisné umístění na trhu výrobce ( kupující blíže platí „neskutečo né dopravné“, tj. čo ást N za vzdálenější kupující), v případě, že dodací N tvoří malou čo ást N
- dopravné = průměrné dopravní N na trhu prodávajícího
- administrativní jednoduchost, možnost využít při celonárodní propagaci zboží

Žádné komentáře:

Okomentovat