lízání smetany(„smetánkové ceny“ - skimm - the - cream pricing) - vysoké úvodní ceny výrobku při zavedení - u velmi nároč• ných, vysoce nápadných, odlišných a technicky složitých výrobků, kt jsou novinkami a zákazník si nedovede udělat představu o jejich skuteč• né hodnotě (svého č• asu např. TV, satelitní antény, kosmetické krémy s liposomy ...), zároveň pronikavá propagace (možnost cen v př neoč• ekávaného zájmu o výrobek, vysoká cena udržuje stálou D x vytížení výrobní kapacity) hlavní je módnost a hledisko společ• enské prestiže, ne cena - vysoká cena přinese Z, vymezuje trh - obyvatelé s důchody a kupní silou (později může p a proniknout na trhy s nižším důchodem) volba jedné z těchto taktik podle druhu výrobku a postavení konkurence na trhu
o maximalizace zisku - fy tento cíl sledují, ale neuvádějí ve zprávách (x ztráta goodwill u zákazníka)
- uplatňovat dlouhodobě, přijmout i krátkodobé ztráty (jinak příliš velký zisk vstup nové fy do odvětví, veřejné mínění n. vládní zásahy ceny) - maximalizovat zisk při takové produkci, kdy je největší rozdíl mezi příjmy (výnosy) a N MR = MC
- stupňování Z s ohledem k ostatním č- ástem marketingového programu, např. v obchodních domech žádané zboží prodáváno s Z n. se ztrátou, ale právě tyto ceny způsobí příliv kupujících a nepřímo působí na ceny ostatního zboží
Žádné komentáře:
Okomentovat