Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Chování podniku v podmínkách monopolistické konkurence

61 V odvětví působí konečný počet firem, jejichž výrobky jsou spotřebiteli považovány za blízké substituty  výrobková diferenciace - každá firma se pokouší odlišit své výrobky od konkurenčních .
62 Každá firma čelí klesající křivce D, má určitou tržní sílu a může stanovit cenu, podstupuje konkurenční boj o zákazníka. Neexistuje omezení pro vstup.
63 Platí:
o 1. Každá firma prodává takové množství za takovou cenu, jaké odpovídá D, před kterou je fa postavena
o 2. Každá fa při dané D maximalizuje své zisky (tzn.  AC)
o 3. Nový vstup tlačo í zisky každé fy k nule
64 AC je tečnou D, situace je Pareto neefektivní - p  MC
65 Existuje nadměrná výrobní kapacita  - nechá se škála S a plýtvání zdroji n. omezení S a efektivní využití zdrojů ... záleží na vyspělosti ekonomiky

Chování podniku v různých formách oligopolního prostředí
72 Oligopol - konečný počet firem, mají vliv na cenu
73 Duopol - forma oligopolu pro 2 firmy v odvětví, vyrábějí identický produkt

Žádné komentáře:

Okomentovat